به گزارش داروخانه دکتر خسروی ، داروخانه اینترنتی آنلاین ، قطعا هیچ ورزشکاری نیست که اهمیت پروتئین وی را نداند و یا در خصوص نتایج مثبت حاصل از مصرف آن نکاتی را نشنیده باشد. اما در میان برندهای بسیاری که این روزها در بازار مکمل های بدنسازی به فروش می رسند همه محصولات از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و مصرف این محصولات حتی می تواند اثرات منفی نیز برایتان به همراه داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی تخصصی بهترین پروتئین وی برای عضله سازی بپردازیم و نکاتی را نیز در خصوص انتخاب بهترین نوع پروتئین وی، بهترین طعم برای این پروتئین و لیستی از معتبرترین برندهای موجود در بازار ایران را با هم بخوانیم.

پس اگر شما هم اهل ورزش هستید و یا قصد تهیه مکمل های ورزشی را دارید حتما برای اطلاع از بهترین پروتئين بدنسازی موجود در بازار ایران و نیز بهترین نوع، طعم و برندهای این محصول این مقاله را تا انتها در داروخانه دکتر خسروی ، داروخانه آنلاین بخوانید.

پروتئین وی ایرانی و خارجی

محتوا پنهان
1 چگونه بهترین پروتئین وی برای حجم و عضله سازی را انتخاب کنیم؟

1.1 بهترین نوع پروتئین وی کدام است؟
1.2 بهترین طعم پروتئین وی چه طعمی است؟
1.3 بهترین مارک (برند) پروتئین وی (بهترین پروتئین وی سال ۲۰۲۲)
2 لیست بهترین پروتئین وی موجود در ایران

2.1 بهترین پروتئین وی ایرانی (پودر پروتئین ایرانی)
2.2 بهترین مکمل های وی خارجی
3 سخن پایانی
4 سوالات متداول

4.1 خوشمزه‌ ترین طعم مکمل وی کدام است؟
4.2 بهترین نوع پروتئين وی برای من کدام است؟
4.3 بهترین مارک مکمل وی در ایران کدام است؟

چگونه بهترین پروتئین وی برای حجم و عضله سازی را انتخاب کنیم؟

بهترین پروتئین وی برای حجم و عضله سازی کدام است؟ اگر سری به داروخانه ها و یا فروشگاه های آنلاین فروش محصولات ورزشی و مکمل ها زده باشید احتمال اینکه در میان انبوهی از برندها و محصولات مختلف گم شوید وجود دارد.

به همین دلیل لازم است تا پیش از اقدام به تهیه پروتئین وی این موارد را بدانید:

۱. بهترین نوع پروتئین وی

۲. بهترین طعم مکمل وی

۳. بهترین برند (مارک) پروتئين بدنسازی

  • بهترین نوع پروتئین وی کدام است؟

پروتئین وی ایرانی
بهترین نوع پروتئين وی

گرچه تصور عموم مردم از نقش پروتئین وی، اثرگذاری آن در فرایند ساخت ماهیچه هاست ولی بد نیست بدانید که این پروتئین لبنی علاوه بر این ویژگی می تواند موجب پیشگیری از ابتلای فرد به سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن (حتی در کودکان)، کاهش سطح کلسترول خون، تنظیم فشار خون و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و حتی کمک به کاهش وزن راحت تر در افراد مبتلا به HIV شود.

علی رغم این اثرات مثبت، دریافت مقادیر نامناسب از پروتئین وی و یا استفاده از برندهای نامعتبر و بی کیفیت می تواند با عوارض جانبی خاصی از جمله احساس درد در شکم، گرفتگی عضلات به ویژه در ناحیه شکم، کاهش اشتها، سر درد و حتی احساس خستگی بیش از اندازه همراه باشد.

به همین دلیل ضروری است تا پیش از انتخاب هر نوع مکمل دارویی به خوبی از وضعیت بدنی خود، حساسیت داشتن یا نداشتن به مواد غذایی مختلف و نیز هدفی که از مصرف مکمل های دارویی دارید آگاه بوده و بر آن اساس اقدام به تهیه و مصرف محصولی متناسب با نیاز خود نمایید. در خصوص نحوه مصرف مکمل وی در مقاله دیگری توضیحات لازم را ارائه کرده ایم.

به طور کلی برای خرید پروتئین وی سه گروه زیر را مد نظر داشته باشید و با توجه به نیاز خود اقدام به مصرف یکی از آن ها نمایید:

۱.پروتئین وی کنسانتره یا WPC (Whey protein concentrate)

WPC به گروهی از مکمل های حاوی وی پروتئین گفته می شود که دارای مقادیر کمی چربی و کربوهیدرات می باشند.

میزان پروتئین در این نوع مکمل ها نیز به میزان کنسانتره بودن آن بستگی داشته و عموما محصولات با غلظت بالا دارای ۹۰% و یا بیشتر و محصولات با غلظت پایین دارای حدود ۳۰% پروتئین وی می باشند.

۲.پروتئین وی ایزوله یا WPI (Whey protein isolate)

پروتئین وی ایزوله که با نام اختصاری WPI نیز شناخته می شود در مقایسه با WPC فرایندهای بیشتری به منظور کاستن مقدار چربی و لاکتوز بر روی آن انجام شده و بر همین اساس دارای حداقل ۹۰% پروتئین می باشد.

در نتیجه، اگر به دنبال عضله سازی هستید و محصولی با چربی کم نیاز دارید و یا به لاکتوز شیر حساسیت دارید، WPI بهترین نوع پروتئین وی برای شماست.

یکــــ نکتـــه مــهــم  پودر ماءالجبن افتیمونی برای چاقی

۳.پروتئین وی هیدرولیز شده یا WPH (Whey protein hydrolysate)

این فرم از پروتئین وی بیشتر از همه برای افرادی که دارای مشکلات هضم هستند مناسب است. این نوع پروتئین در اثر فرایندهای صورت گرفته بر روی آن تقریبا به حالت پیش هضم درآمده و به این ترتیب دستگاه گوارشتان برای هضم آن دچار مشکل نخواهد شد.

نکته مهمی که در خصوص این گروه باید به آن شاره کنیم این است که به دلیل راحتی هضم، حتی کودکان نیز قادر به استفاده از WPH بوده و در برخی از مکمل های دارویی نیز از این پروتئین استفاده می شود.

بنابراین اگر به دنبال محصولی با جذب آسان بدون ایجاد دل درد هستید شک نکنید که بهترین نوع پروتئین وی برای شما، WPH است[۱]

  • بهترین طعم پروتئین وی چه طعمی است؟

بهترین پروتئین وی برای حجم
بهترین طعم پروتئین وی

هرچند برخی از ترکیباتی که به منظور تغییر طعم محصولات ورزشی اضافه می شوند اثرات خاصی در عضله سازی ندارند، با این حال طعم ها یکی از موضوعات مهمی است که بسیاری از افراد در هنگام تهیه این نوع محصولات به آن ها توجه می کنند. البته این را هم در نظر بگیرید که همیشه طعم دهنده‌ها صرفا نقش طعم دهی نداشته و در برخی موارد می توانند اثرات مثبتی نیز به همراه داشته باشند.

قبلا در مقاله “پودر وی چیست” خلاصه وار بهترین طعم پروتئين وی را معرفی کرده بودیم. در ادامه به معرفی کاملتر محبوب ترین و بهترین طعم پروتئین وی می پردازیم:

۱.شکلات

تقریبا هیچ کسی را پیدا نمی کنید که طعم شکلاتی از هر محصولی را دوست نداشته باشد.

اما جالب است بدانید که با تهیه پروتئین بدنسازی با طعم شکلات، علاوه بر بهره مندی از اثرات مثبت این پروتئین می توانید شاهد برخی از خواص شکلات از جمله کاهش استرس، افزایش یافتن قدرت ذهن و شفاف تر شدن پوست خود نیز باشید.

۲.کره بادام زمینی

بعد از شکلات، طعم کره بادام زمینی را می توان بهترین طعم پروتئین وی دانست. البته اگر به بادام زمینی حساسیت دارید بهتر است با احتیاط اقدام به انتخاب و مصرف این طعم نمایید.

۳.کوکی و کرم

سومین طعم از محبوب ترین طعم های پروتئین وی متعلق به کوکی و کرم است.

اگر به بادام زمینی حساسیت دارید و یا به هر دلیل ۲ طعم قبلی خیلی مورد پسند شما نیست قطعا طعم کوکی می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. با انتخاب این طعم می توانید در کنار لذت بردن از عطر و مزه ای خاص، خواص فراوان پروتئین وی را هم دریافت کنید. [۲]

  • بهترین مارک (برند) پروتئین وی (بهترین پروتئین وی سال ۲۰۲۲)

پروتئین وی پگاه یا کاله
بهترین برند (مارک) پروتئين وی

بهترین مارک مکمل بدنسازی کدام است؟ همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم، تعدد برندهای تولید کننده مکمل های دارویی از جمله دلایلی است که موجب سردرگمی بسیاری از افراد در هنگام تهیه می شود.

همچنین بسیاری از این برندها از اعتبار کافی برخوردار نبوده و محصولات آن ها مورد تایید مراجع قانونی مربوطه نمی باشد. به همین دلیل در این بخش به بررسی تعدادی از بهترین برند (مارک) پروتئین وی ایرانی و خارجی می پردازیم.

– بهترین برند (مارک) پروتئین وی ایرانی

شاید فکر کنید برندهای ایرانی در مقایسه با برندهای مطرح جهانی در زمینه تولید مکمل های ورزشی حرفی برای گفتن ندارند. اما در ادامه به معرفی تعدادی از برندهای معتبر و پرسابقه ایرانی در زمینه تولید این نوع محصولات می پردازیم که می توانند کم و بیش با برندهای خارجی رقابت کنند و در عین حال محصولات آنها تعرفه مناسبی هم دارند.

۱.دوبیس

این برند خوشنام ایرانی در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و یکی از مجهزترین آزمایشگاه های کنترل کیفی ایران را در اختیار دارد. با توجه به همین موضوع، این شرکت توانسته است همواره محصولاتی با کیفیت بالا را تولید نموده و مجوز های بین المللی ISO2200، ISO9001 و HACCP را نیز دریافت نماید.

نکته جالب در خصوص این برند، در دسترس بودن انواع مکملهای ورزشی و بدنسازی آن در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین است که فرایند تهیه را برایتان بسیار آسان خواهد کرد که بهترین برند پروتئین وی است.

۲.کارن

در خصوص اینکه کارن یکی از بهترین برند مکمل وی ایرانی است شک نداشته باشید. این شرکت معتبر که کار خود را از سال ۱۳۷۸ و به عنوان اولین شرکت تولید کننده مکمل هاى دارویى، غذایى، ورزشى و فرمولاهاى انترال در ایران آغاز کرد، هم اکنون دارای ۱۸ خط تولید و بیش از ۱۶۰ نوع مکمل، دارو و فرمولاى مختلف  است.

یکــــ نکتـــه مــهــم  تاثیر ویتامین ب ۱ در لاغری

ضمنا این برند دارای باشگاه مشتریان نیز می باشد که با پیوستن به آن می توانید به صورت مرتب کدهای تخفیف هیجان انگیزی برای تهیه محصولات کارن دریافت کنید. علاوه بر این، مشاوران متخصصی که در این باشگاه آنلاین حضور دارند نیز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

۳.کاله

همه ما کاله را به عنوان یکی از برندهای معروف و خوشنام در زمینه تولید محولات لبنی می شناسیم.

اما این برند چند سالی است که وارد حوزه تولید مکمل های ورزشی به ویژه وی پروتئین هم شده است و به لطف آزمایشگاه های پیشرفته و نیروی متخصصی که در اختیار دارد توانسته است به یکی از بهترین مارک پروتئین وی ایرانی تبدیل شود.

۴.پگاه

شرکت ایرانی و معتبر پگاه جدیدا اقدام به تولید مکمل بدنسازی از جمله پروتئين وی کرده است که جزو بهترین و پرطرفدارترین مکمل های وی در ایران است. به همین دلیل این شرکت را در لیست بهترین برند مکمل وی ایرانی آورده ایم.

– بهترین مارک (برند) پروتئین وی خارجی

اگر مایلید برای تهیه مکمل های ورزشی هزینه بیشتری کنید و به سراغ برندهای خارجی بروید می توانید محصول مورد نظر خود را از میان برندهای زیر به عنوان منتخبی از بهترین مارک پروتئین وی خارجی انتخاب نمایید:

۱.پی اچ دی

احتمالا نام و یا لوگو این برند را در بسیاری از مسابقات بدنسازی به عنوان اسپانسر اصلی ورزشکاران دیده اید.

این برند انگلیسی به عنوان یکی از بهترین برند مکمل وی خارجی محصولات خود را بر اساس آخرین تکنولوژی و استاندارهای روز دنیا تولید کرده و علاوه بر این بسته بندی های زیبای محصولاتش همیشه توجه بسیاری از ورزشکاران را به خود جلب می کند.

۲.یوروویتال

برند یوروویتال (Eurho Vital) با سابقه ای ۲۸ ساله یکی از قدیمی ترین شرکت های داروسازی بوده که اقدام به تولید طیف وسیعی از محصولات می نماید.

محصولات این شرکت آلمانی به دلیل شهرت و اعتبار بسیار بالایی که دارد تقریبا در تمام کشورها یافت شده و به فروش می رسد.

جالب است بدانید که این برند معتقد است که فرقی نمی کند شما به دنبال محصولی برای مصرف در محل کار یا مدرسه هستید و یا آن را برای استفاده روزانه یا در حین فعالیت های بدنی میخواهید؛ در هر صورت در میان تعداد بسیار زیاد محصولات تولیدی این شرکت می توانید آن چیزی که دقیقا مناسب شماست را پیدا کنید.

کیفیت مکمل های ورزشی به ویژه پروتئین بدنسازی این شرکت نیز همیشه زبانزد خاص و عام است. با این حساب بدون هیچ شکی می توان این برند آلمانی را بهترین مارک پروتئین وی دانست.

۳.ویواپاور

حتی اگر ورزشکار حرفه ای نباشید نیز برند ویواپاور محصولات خوبی برای شما دارد. این برند که هم اکنون انواع مکمل های ورزشی خود را تحت لیسانس شرکت ویتافارمد سوئیس در ایران تولید می نماید دارای تنوعی از محصولات در طعم های مختلف است که انتخاب محصول نزدیک به سلیقه شما را آسان تر می کند.

لیست بهترین پروتئین وی موجود در ایران

احتمالا شما هم قبلا این وضعیت را تجربه کرده اید که پس از مدتی استفاده از یک محصول متوجه شده اید که دیگر تولید نمی شود و یا اجازه ورود به ایران را ندارد.

در چنین شرایطی تهیه این محصول از کشورهای دیگر و یا انتخاب محصولی جایگزین آن با دشواری های خاص خود همراه است.

به همین دلیل در این قسمت به بررسی لیست بهترین پروتئین وی موجود در ایران می پردازیم که می توانید برای مدت ها روی حضور آن ها در بازار داخلی حساب کنید.

  • بهترین پروتئین وی ایرانی (پودر پروتئین ایرانی)

۱.پودر پروتئین ایزو وی کارن ۹۱۲ گرم

بهترین مارک پروتئین وی
پودر پروتئین ایزو وی کارن – بهترین پروتئین وی ایرانی

این مکمل ورزشی حاوی پروتئین خالص و تقریبا بدون کربوهیدرات است و مصرف آن می تواند نقش به سزایی در جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و افزایش حجم عضلات بدون افزایش توده چربی داشته باشد.

ضمنا این محصول به ورزشکاران قدرتی و سرعتی در دوره تخلیه ذخایر گلیکوژن کمک کرده و به دلیل دارا بودن مجموعه ای از آنزیم ها هضم راحتی دارد و مصرف آن منجر به بروز مشکلات گوارشی نمی شود.

با توجه به این ویژگی ها قطعا می توانیم کارن را به عنوان بهترین مارک پروتئین وی ایزوله ایرانی معرفی کنیم.

پودر پروتئین ایزو وی کارن

۲.پودر پروتئین وی کاله ۱۸۰۰ گرم

بهترین پروتئین وی خارجی
پودر پروتئین وی کاله – بهترین مکمل وی ایرانی

این محصول بدون لاکتوز، حاوی ۱۰۰ درصد وی کنسانتره، ۲۴ گرم پروتئین، ۴ گرم گلوتامین، ۵ گرم بی سی ای ای و ۱۲۰ کالری در هر سروینگ می باشد و با تامین بخشی  از پروتئین مورد نیاز روزانه ورزشکاران می تواند موجب افزایش و حفظ سلامت بافت عضلانی بدن، بازسازی و رشد بهتر عضلات و افزایش سرعت از بین رفتن بافت چربی شود.

یکــــ نکتـــه مــهــم  هر آنچه باید در مورد مراقبت های جنسی در سالمندان بدانید

پودر پروتئین وی کاله

۳.پودر ایزو وی دوبیس ۱۵۰۰ گرم

بهترین پروتئین وی سال 2021
پودر ایزو وی دوبیس – بهترین پروتئین بدنسازی ایرانی

این مکمل ورزشی یکی دیگر از محصولات قرار گرفته در لیست بهترین پروتئین بدنسازی ایرانی است. این مارک پروتئین وی ایزوله دارای ۲۵ گرم پروتئین و ۰.۵ گرم چربی در هر سروینگ از محصول بوده و ورزشکاران با مصرف آن می توانند شاهد اثراتی مانند افزایش حجم عضلات، کاهش زمان لازم برای ریکاوری، کاهش احساس خستگی در حین و پس از تمرینات، تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز افزایش استقامت و انرژی خود باشند.

پودر ایزو وی دوبیس

۴. پودر پروتئین وی پگاه

بهترین برند پروتئین وی
پروتئین وی شرکت پگاه: یکی از بهترین مکمل های پروتئين وی ایرانی

پروتئین وی شرکت ایرانی پگاه دارای دوز مناسبی از کنسانتره پروتئین آب پنیر با قابلیت هضم و جذب بسیار مناسب بوده و منبع مناسبی برای تامین اسیدهای آمینه ضروری برای بدن (کولین، اینوزیتول، کارنیتین و تائورین) می باشد. این محصول همچنین به دلیل دارا بودن ۴ طعم شکلاتی، موزی، وانیلی و توت فرنگی خواهد توانست تجربه لذت بخشی را از مصرف وی پروتئین برای شما ایجاد نماید. این محصول جزو پر طرفدارترین مکمل های وی در سایت داروخانه دکتر خسروی است و توصیه می شود.

پودر پروتئين وی پگاه

  • بهترین مکمل های وی خارجی

۱.پودر دایت وی پی اچ دی ۱۰۰۰ گرم

بهترین پروتئین وی ایرانی
پودر دایت وی پی اچ دی – بهترین پروتئین وی خارجی

این محصول به جز پروتئین با کیفیتی که در فرمولاسیون خود دارد، حاوی ترکیبات ویژه ای مانند ال کارنیتین، سی اِل اِی، عصاره چای سبز، روغن کتان، BCAA و گلوتامین است.

به همین دلیل مصرف آن می تواند اثر همزمان عضله سازی و چربی سوزی داشته و به دلیل بافت نرم و طعم مطلوبی که دارد تجربه مصرف خوشایندی را برای شما ایجاد نماید. به همین دلیل پودر دایت وی پی اچ دی در لیست بهترین پروتئین وی خارجی قرار می گیرد.

پودر دایت وی پی اچ دی

۲.پودر وی پرو یوروویتال

پروتئین وی کاله یا پگاه
پودر وی پرو یوروویتال – بهترین مکمل وی خارجی

همانطور که قبل‌تر به آن اشاره کردیم، برند یوروویتال یکی از بهترین کمپانی های تولید کننده مکمل های ورزشی بوده و بنابراین یکی از محصولات این شرکت باید در لیست بهترین مکمل وی خارجی حضور داشته باشد.

پودر وی پرو یوروویتال دارای وی پروتئین ایزولیت، کنسانتره وی پروتئین و ویتامین B6بوده و موجب تقویت عملکرد عضلانی، افزایش حجم و بازسازی عضلات و کمک به تامین پروتئین مورد نیاز بدن می شود.

پودر وی پرو یوروویتال

۳.پودر وی گلد ویوا پاور ۱۴۰۰ گرم

پودر پروتئین ایرانی
پودر وی گلد ویوا پاور – بهترین پروتئین بدنسازی خارجی

این محصول دارای ۵۰ گرم پروتئین در هر سروینگ بوده و به دلیل نداشتن چربی ‌های ترانس می تواند بدون اضافه کردن بافت چربی بدن موجب افزایش حجم عضلات، پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات، حفظ و افزایش سلامت بافت عضلانی، بهبود کارایی ورزشی و نیز تقویت سیستم ایمنی بدن شود. استفاده از این محصول همچنین می تواند به ذخیره شدن گلیکوژن در عضلات نیز کمک کند.

سخن پایانی

این روزها که بازار مکمل های ورزشی بسیار داغ است و روز به روز شاهد معرفی برندی جدید هستیم، ممکن است انتخاب محصولی باکیفیت و اثرگذار برای بسیاری از ورزشکاران سخت باشد.

به همین دلیل در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی تعدادی از بهترین پروتئین وی ایرانی و خارجی پرداختیم تا فرایند انتخاب و تهیه این محصول را برای شما آسان تر کنیم.

اگر در کنار پروتئين وی قصد تهیه مکمل های بدنسازی دیگری را هم دارید کافی است به لینک زیر مراجعه کنید:

مکمل بدنسازی

منابع

[۱] https://www.healthline.com/nutrition/whey-protein-101#types

[۲] https://spoonuniversity.com/lifestyle/the-6-most-common-protein-powder-flavors-ranked

سوالات متداول

خوشمزه‌ ترین طعم مکمل وی کدام است؟

طعم های شکلاتی و کره بادام زمینی جزو خوشمزه ترین و پرطرفدارترین طعم های این مکمل هستند.

بهترین نوع پروتئين وی برای من کدام است؟

این موضوع بستگی به هدف شما از بدنسازی دارد. اما به طور کلی مکمل وی ایزوله برای اکثر افراد بهترین گزینه به حساب می آید چون درصد چربی کمی داشته و به عضله سازی کمک می کند.

بهترین مارک مکمل وی در ایران کدام است؟

از نظر کارشناسان ما بهترین مارک پروتئين بدنسازی ایرانی و خارجی به ترتیب کارن و پی اچ دی هستند. با این حال برند نباید تنها معیار انتخاب شما باشد و لازم است بسته به ترکیبات، طعم و… محصول مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله محصولات مناسب هر برند را معرفی کرده ایم.